Om oss på Backa Trafikskola

Om oss pa Backa Trafikskola

Vår vision

På Backa Trafikskola i Göteborg är vi dedikerade till att forma kompetenta och ansvarstagande förare för tunga fordon. Vi erbjuder högkvalitativa utbildningar för att ta lastbilskort med och utan släp, busskörkort samt Yrkeskompetensbevis (YKB) för lastbil och buss. Oavsett om du vill ta det i ditt eget tempo eller genom våra intensivkurser, är vårt mål att ge dig de kunskaper och färdigheter som krävs för en framgångsrik yrkeskarriär.

Här på vår trafikskola välkomnas du av två engagerade instruktörer som kommer att stödja och vägleda dig genom hela utbildningsprocessen. Vi strävar efter att inte bara hjälpa dig att bli en skicklig förare, utan också att göra dig medveten om vikten av säkerhet och ansvar i lastbils- och busskörning.

När vi själva genomgick körkortsutbildning för tunga fordon insåg vi det verkliga behovet av individanpassning och användbara hjälpmedel, för att göra processen enklare och mer framgångsrik för varje enskild elev.

Vi blev efter våra utbildningar sporrade att ta fram och erbjuda körkortsutbildning av hög kvalitet. En utbildning som är anpassad efter varje elevs unika behov och som stöds av de bästa hjälpmedlen. Vi tror på att varje individ har sin egen takt och sitt eget sätt att lära sig, och det är vår uppgift att stötta och vägleda varje person genom hela processen.

Oavsett om du är nybörjare eller har tidigare erfarenhet, är vi här för att stödja dig. Vi är övertygade om att med rätt utbildning och individanpassad vägledning kan du nå framgång och uppnå ditt körkort med självförtroende.

Våra utbildningar håller mycket hög kvalitet

logo-r

Som elev hos oss på Backa Trafikskola kan du vara säker på att få en utbildning av mycket hög kvalitet. Vi förstår att varje elev är unik och har olika behov när det gäller utbildning oavsett om du väljer en utbildning i vanligt tempo eller en intensivkurs.

Våra instruktörer kommer att arbeta tätt tillsammans med dig, identifiera dina styrkor och områden som behöver förbättras, och skapa de bästa förutsättningarna för att du ska känna dig trygg och självsäker när du stiger in i förarsätet på ett tungt fordon.

Vi erbjuder flera olika körkortsutbildningar för dig som vill skaffa körkort med behörighet att köra tunga fordon:

Intensivkurser

Våra utbildningar finns även som intensivkurser, vilket ger dig möjlighet att snabbt och effektivt skaffa dig den kompetens du behöver. Dessa utbildningar passar dig som är angelägen om att få ditt körkort på kort tid.
Varje intensivkurs är utformad för att ge dig en koncentrerad och effektiv utbildning, utan att kompromissa med kvaliteten. Du får lära dig allt du behöver veta för att säkert köra tung trafik.
Skriv in dig

Körkortsutbildningar med behörighet för tunga fordon

Det finns flera skäl till varför du ska välja Backa Trafikskola i Göteborg för din utbildning till lastbil- och bussförare:

Vill du veta mer om våra utbildningar eller vill du registrera dig för en kurs? Tveka inte att kontakta oss på Backa Trafikskola i Göteborg. Vi finns här för att besvara alla dina frågor och hjälpa dig att komma igång på din resa mot att bli en skicklig och ansvarstagande förare av tunga fordon.

Välkommen till oss för att starta din resa mot din framtida yrkeskarriär med ett yrkesförarkompetensbevis!