Ta D-körkort för buss i Göteborg

Drömmer du om att bli professionell busschaufför? Att ta busskörkort i Göteborg har aldrig varit enklare och mer tillgängligt än nu med oss på Backa Trafikskola.

Ta D-körkort för buss i Göteborg

D - Buss

Genom att skaffa ett D-körkort som ger dig behörighet att köra tung D-buss öppnas dörrar till olika karriärmöjligheter inom kollektivtrafikbranschen. Det ger också en möjlighet att bidra till hållbara transporter och miljövänlig rörlighet, något som är viktigt i dagens samhälle.

Hos oss kan du få utbildning till körkortsbehörighet D för att kunna köra buss oavsett antal passagerare. Du får även dra lätt släp med en totalvikt på högst 750 kg. Vi erbjuder också en intensivkurs för dig som behöver ditt busskort lite snabbare.

Kraven för D-körkort – Buss

För att få ta körkortsbehörighet för tung buss hos oss måste du uppfylla vissa krav:

• Vara minst 24 år
  • Inneha körkortstillstånd
  • Du ska ha ett giltigt svenskt körkort med B-tillhörighet för personbil
  • Du behöver vara permanent bosatt i Sverige, alternativt studerar här sedan minst sex månader

För att vi ska kunna utfärda D-körkort i slutet på utbildningen behöver du ha avklarat ett godkänt förarprov med både kunskapsprov och körprov.

Ta busskörkort i Göteborg - Utbildning med hög kvalitet

Hos oss på Backa Trafikskola i Göteborg får du en busskörkort utbildning av hög kvalitet för att ta busskort.

Att skaffa D-körkort är inte bara en praktisk nödvändighet för att bli en busschaufför, det är också en investering i din personliga och professionella utveckling. Vi erbjuder en välstrukturerad och omfattande utbildning som ger blivande busschaufförer den kunskap och kompetens som krävs för att hantera olika trafiksituationer, och ge en säker och bekväm resa för passagerarna.

Våra kvalificerade instruktörer har lång erfarenhet av busskörning och leder eleverna genom varje steg av kursen för att ge dem nödvändiga färdigheter och självförtroende för att säkert och framgångsrikt navigera på gator och vägar.

D-körkort intensivkurs Göteborg

Vår intensivkurs för D-körkort i Göteborg ger dig möjlighet att snabbt och effektivt  genomföra sin busskörkort utbildning för att skaffa dig den kompetens du behöver.

Denna intensiva inlärningsupplevelse är utformad för att påskynda processen och ge eleverna möjlighet att snabbt förvärva de nödvändiga färdigheterna. Intensivkursen fokuserar på att komprimera utbildningen för att genomföra den på kortare tid utan att kompromissa med kvaliteten.

Varför du ska välja Backa Trafikskola för körkort D med tung buss

Att bli en busschaufför är inte bara ett yrke, det är en möjlighet att göra en positiv inverkan på samhället genom att erbjuda en pålitlig och hållbar transportlösning för människor.

På Backa Trafikskola i Göteborg erbjuder vi en omfattande och mångsidig utbildning. Den är utformad för att utrusta eleverna med de praktiska och teoretiska färdigheter som krävs för att köra en buss på ett professionellt och ansvarsfullt sätt.

Utbildningen innefattar allt från fordonskunskap till hantering av nödsituationer och passagerarrelationer. En välutbildad busschaufför spelar en avgörande roll i att säkerställa en säker och smidig resa för alla.

Oavsett om du väljer den traditionella busskörkort utbildningen eller vår D-kort intensivkurs i Göteborg, väljer du en pålitlig utbildningsanordnare med lång erfarenhet och stor kompetens.

Välkommen till oss för att påbörja din resa mot att bli en kompetent och efterfrågad busschaufför med ett D-körkort redo!

För att starta en utbildning för lastbil, buss eller lastbil med släp måste eleven ha ett giltigt körkortstillstånd.

Väldigt viktigt