Ta CE-körkort för lastbil med släp i Göteborg

Satsa på din framtida karriär genom att ta lastbilskörkort med körkortsbehörighet CE i Göteborg hos oss på Backa Trafikskola. Att ta CE-körkort för lastbil med släp öppnar upp en värld av möjligheter för dig som är intresserad av en spännande karriär inom transportindustrin.

Ta CE-körkort för lastbil med släp i Göteborg

lastbil med släp

Vår omfattande och högkvalitativa utbildning ger dig den kunskap och erfarenhet som krävs för att bli en skicklig och kompetent lastbilsförare. Våra erfarna instruktörer vägleder dig genom hela processen och vi har även en intensivkurs för dig som behöver ditt körkort lite snabbare!

Kraven för CE-körkort – tung lastbil med släp

För att få ta körkortsbehörighet för tung lastbil med släp hos oss måste du uppfylla vissa krav:

• Vara minst 21 år
  • Du behöver vara permanent bosatt i Sverige, alternativt studerar här sedan minst sex månader
  • Du ska ha ett giltigt svenskt körkort med B-tillhörighet för personbil
  • Ha ett körkortstillstånd

För att vi ska kunna utfärda CE-körkort i slutet på utbildningen behöver du ha avklarat ett godkänt körkortsprov med både kunskapsprov och körprov.

Ta körkort för lastbil med släp i Göteborg

Att ta CE-körkortet är ett bra steg i rätt riktning för personer som vill ta sin yrkeskarriär till nästa nivå. Med ett CE-körkort blir du behörig att köra tunga fordon, såsom lastbilar med släp, vilket öppnar upp för en rad olika jobbmöjligheter inom logistik, distribution och transport.

Hos oss på Backa Trafikskola i Göteborg får du en utbildning av hög kvalitet för att ta körkort CE för lastbil med släp.

Processen för att ta CE-körkortet involverar både teoretisk och praktisk utbildning. Den teoretiska delen täcker trafikregler, lastsäkring, och andra viktiga aspekter av säker körning, medan den praktiska delen ger möjlighet att utveckla färdigheter i att köra och manövrera lastbilar med släp i olika trafiksituationer.

CE-körkort intensivkurs Göteborg

Vill du snabbt erhålla ditt CE-körkort erbjuder vi även intensivkurs i Göteborg. Den här utbildningen passar dig om du är angelägen om att få din CE-behörighet på kort tid.

Kursen är utformad för att komprimera utbildningen inom en kortare tidsram utan att kompromissa med kvaliteten. Detta gör det möjligt att snabbt och effektivt förvärva de nödvändiga kunskaperna och färdigheterna för att klara CE-körkortsprovet och för säker körning av tung trafik.

Under intensivkursen ingår alltifrån att öva körning och manövrering av lastbilen med släp under olika förhållanden till att även de teoretiska aspekterna täcks på ett koncentrerat sätt.

Varför du ska välja Backa Trafikskola för körkort CE lastbil med släp

För dig som är intresserad av att ta CE-körkort för lastbil med släp i Göteborg, är det en klok och givande investering i din yrkesframtid.

Genom att välja oss på Backa Trafikskola får du en utbildning med hög kvalitet där vi fokuserar på att utveckla dina färdigheter för att bli en skicklig lastbilsförare som enkelt hanterar släp.

Vårt mål är att förse dig med de nödvändiga kunskaperna och färdigheterna för att säkert och ansvarsfullt sätt köra tung lastbil med släp på vägarna. Vi erbjuder både traditionell utbildning och intensivkurs för att du ska kunna välja det som passar dig bäst.

Välkommen till oss för att ta steget mot din framtida karriär genom att ta CE-körkortet!